De 3 beste CRM-systemene for mellomstore virksomheter

19
sep

De 3 beste CRM-systemene for mellomstore virksomheter

Riktig CRM-system vil gi bedre arbeidsflyt, mer fornøyde medarbeidere og ikke minst økt kundetilfredshet. I tillegg får de ansatte et verdifullt verktøy som hjelper dem å ta informerte og raske beslutninger gjennom forbedret informasjonsflyt og omfattende kundeinnsikt. Her presenterer vi tre av de mest populære CRM-systemene på det norske markedet.

Lime CRM


Lime CRM etablerte seg på det norske markedet i 2010 og er utviklet av et svensk selskap. Lime har alt fra enmannsforetak til større virksomheter i kundeporteføljen, og er et komplett system som lar deg samle all kundeinformasjon på ett og samme sted. Oversikt er et nøkkelord for Lime: full oversikt over kunder, forretningsområder, historikk og dokumentasjon – ingen skal gå glipp av viktig informasjon. Det gjør det enkelt å følge opp de ulike salgsmulighetene og ha kontroll på salgstrakten.

I tillegg til god funksjonalitet har Lime forstått at brukervennlighet er viktig. Systemet har et tiltalende design og tilbyr en rekke større og mindre tilpasningsmuligheter. Det er lett å persontilpasse sitt eget oversiktsbilde ved å legge til og fjerne faner, rader og kolonner, og nettklienten gir deg tilgang uansett hvor du er. Integrasjonsmulighetene med tredjepartsprogrammer er mange, samtidig som oppdatert teknologi ivaretar nødvendige personvernhensyn.

Foruten standardløsningen har Lime utviklet egne, spesialtilpassede CRM-løsninger som skal løse de vanligste utfordringene innenfor utvalgte bransjer, for eksempel salg, eiendom eller konstruksjon. Og for virksomheter med helt spesielle behov, skreddersyr de egne CRM-system med uendelige løsninger. Lime har også utviklet Lime GO, et prisgunstig salgssystem med grunnleggende CRM-funksjonalitet, som enkelt kan oppgraderes til standard CRM etter hvert som virksomheten vokser. Standardsystemet i skyen belastes med en fast sum per bruker, mens prisen for de øvrige løsningene avtales etter behov.

Vega CRM


Norske Vega er velkjent i markedet og har levert salgsverktøy i en årrekke. CRM-systemet leveres som lokalt installert løsning eller skyløsning, og har inkludert integrering mot Microsoft Office. Systemet er svært enkelt å ta i bruk for de ansatte, noe som reduserer behovet for opplæring. Når du logger inn, får du raskt en oppdatert oversikt over den informasjonen du trenger, for eksempel produkter, inntekter og salgsaktiviteter. Samtidig er det store rom for tilpasninger, og Vega kan utvides til å tilpasses ulike bransjer, roller og ansvarsområder. Mulighetene er mange, og kundene tilbys en rekke programutvidelser, eller påbygg, som det heter i Vega-verdenen. Slik kan virksomheten selv skalere og tilpasse løsningen til sine behov.

For å ta CRM-systemet ett steg videre har Vega også utviklet tilknyttede verktøy for både selgere og fagarbeidere, med henholdsvis salgsverktøyet Vega NXT for iPad, og Vega Contractor for smarttelefoner. Sistnevnte forenkler informasjonsflyten mellom prosjektledere og fagfolk ved å tilrettelegge for oppgavetildeling og rapportering om tidsbruk og kostnader. Vega utvikler kontinuerlig nye produkter og lanserte for et par år siden også en egen skyplattform som kan integreres sømløst inn i systemet. Denne plattformen åpner for samhandling og deling av dokumenter også med eksterne partnere og kunder. Det gjør CRM-systemet til et sosialt verktøy som forenkler all kommunikasjon for bedriften. Både CRM-systemet og fildelingsverktøyet oppfyller alle krav til GDPR, og med sin lokale tilstedeværelse er Vega tilgjengelig for kundestøtte når det måtte være behov for det.

SuperOffice


SuperOffice er et norsk produkt som virkelig har utmerket seg på det europeiske markedet. Systemet har blitt kåret til best i test av bransjemagasiner flere år på rad, og det er ikke tilfeldig. Her får du et kraftfullt system som er utviklet spesielt for det lokale markedet. Det finnes utallige tilpasningsmuligheter, men for dem som greier seg med standardfunksjonaliteten, er systemet klart til å brukes rett fra boksen. Skyløsningen til SuperOffice er blitt svært populær, men selskapet legger også vekt på valgfrihet for kunden. SuperOffice fortsetter derfor også å utvikle en lokalt installert løsning for dem som foretrekker det. Pocket CRM-appen gir deg i tillegg tilgang til all informasjon når du trenger det, og fordi SuperOffice vet at behovene i bedriften ikke er de samme overalt, kan du selv sette sammen den kombinasjonen av brukerplaner som passer best for deg.

For SuperOffice er det viktig å forenkle og ivareta hele salgsprosessen. Det er ikke nok å finnekunder. Minst like viktig er det å beholde og videreutvikle kundeforholdet. Gode kunderelasjoner er en forutsetning for vekst. Derfor har SuperOffice en filosofi om at systemet ikke bare skal effektivisere arbeidshverdagen, men at det også skal være morsomt å bruke for den enkelte – bred anvendelse er en forutsetning for å lykkes med CRM!

Med SuperOffice  trenger dere ikke bekymre dere for etterlevelse av GDPR. Alle nye prosesser og aktiviteter utvikles etter prinsippene om innebygd personvern, slik at virksomheter som bruker systemet, automatisk oppfyller kravene til GDPR. Systemet kan blant annet integreres med en rekke ERP-systemer, og et stort antall tredjepartsapplikasjoner er tilgjengelig i deres egen App Store – der all programvare er testet og kvalitetssikret av SuperOffice.

Test SuperOffice Online - GRATIS

Vanskelig å velge?


Antallet løsninger på markedet er mange, og det er ikke alltid lett å bestemme seg for hvilket system som vil passe best for deres virksomhet. Våre dyktige medarbeidere har heldigvis god oversikt over hva som er tilgjengelig på markedet, og hjelper dere gjerne på veien videre. Vil dere vite mer? Last ned vår gratis guide for valg av CRM-system, eller book en gratis demo i dag!

Lurer du på noe? #ASKMORE

Vi tar gjerne en uforpliktende prat.

Ja takk, kontakt meg