Salesforce eller SuperOffice – hvilket CRM-system bør du velge?

19
sep

Salesforce eller SuperOffice – hvilket CRM-system bør du velge?

Et CRM-system er det ultimate verktøyet for virksomheter som ønsker å øke salget sitt, forbedre kommunikasjonen med eksisterende eller potensielle kunder og kartlegge salgsprosessen på en grundigere måte. I tillegg vil det rette CRM-systemet bidra til å effektivisere flere av virksomhetens interne oppgaver. Men hvordan vet du hvilket CRM-system som passer best for dere? Her gir vi et raskt overblikk over to av de mest populære systemene: Salesforce og SuperOffice.

Det er en jungel av CRM-systemer på markedet, og to av de mest populære løsningene her til lands er norskutviklede SuperOffice og det amerikanske Salesforce. Hvilket av de to systemene som passer best for dere, avhenger i stor grad av virksomhetens behov og hvilke utfordringer dere ønsker å løse. Det er uansett greit å vite litt om hva disse to leverandørene tilbyr, slik at dere er bedre rustet når dere skal velge nytt CRM-system.

GRATIS GUIDE: HVORDAN VELGE NYTT CRM-SYSTEM

Salesforce

Salesforce har de siste 20 årene utviklet seg fra å være et avansert verktøy forbeholdt de største bedriftene, til å være en mer eller mindre komplett CRM-plattform. Salesforce er en skytjeneste med en rekke funksjonaliteter og tilpasningsmuligheter. For komplekse salgsorganisasjoner med omfattende rapporteringsbehov, gjerne på tvers av landegrenser, med flere organisasjonsnivåer og/eller mange produktområder, vil Salesforce være et godt valg. Salesforce er imidlertid ikke representert med eget kontor i Norge, og man må tegne en egen support-/driftsavtale med et nasjonalt konsulenthus hvis man ønsker support direkte fra leverandør på norsk eller andre språk.


Salesforce er et kraftfullt CRM-system med over 1000 tredjepartsapplikasjoner for salgsfunksjonen. For enkelte kan det imidlertid oppleves som en ulempe at det mangler verktøy for leadsgenerering, og er mer omstendelig enn andre CRM-systemer. Salesforce er med andre ord et avansert system som krever mer av virksomheten deres sammenlignet med andre enklere løsninger. Salesforce mangler i tillegg en marketing-funksjonalitet for inbound marketing. Hvis virksomheten deres har behov for leadsgenerering utenom cold calls og e-postmarkedsføring, må dere derfor kjøpe et eget markedsføringsverktøy i tillegg som kan
integreres inn i løsningen.

SuperOffice

SuperOffice er som nevnt utviklet i Norge og har dermed en unik nærhet til markedet. Dette systemet, som passer spesielt godt for små og mellomstore virksomheter, brukes i dag av mer enn 11 000 europeiske selskaper og lar kunden velge om løsningen skal installeres på egen server, hostes eller være i skyen. Med SuperOffice i skyen unngår kunden utgifter knyttet til vedlikehold, drift, support og oppgradering – alt er inkludert i prisen. SuperOffice har nesten 30 års erfaring med spesialisering på CRM-løsninger og har vunnet flere priser for sitt gode design og enkle brukersnitt. SuperOffice har som mål at ingen funksjoner skal være mer enn to klikk unna, og har et enkelt budskap om å finne, vinne og beholde kunder. Gjennom
god markedsføring finner man kunder, gjennom god systemstøtte i salgsprosessen vinner man kunder, og gjennom god service beholder man kunder.


SuperOffice tilbyr ulike brukerplaner alt etter brukernes funksjonsområder: «Standard CRM» tilbys for dem som har behov for grunnleggende CRM-funksjoner, «Marketing» for profesjonelle markedsførere, «Sales» for salgspersonell, «Service» for dem som jobber med kundehenvendelser og «Complete CRM» for dem som har behov for et komplett CRM-system. For disse brukerplanene betaler man en fast månedspris per bruker, noe som gir et oversiktlig og forutsigbart kostnadsbilde.


Test SuperOffice Online - GRATIS


Hjelp til å velge

Valg av CRM-verktøy avhenger som nevnt i stor grad av hvilke behov virksomheten deres har. Et grundig forarbeid gjør valget enklere, men vi går gjerne gjennom behovene sammen med dere for å finne den beste løsningen. Vi har mange års erfaring med CRM-verktøy og veiledning. Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe dere, eller om dere ønsker et tilbud!

Prat med oss

Lurer du på noe? #ASKMORE

Vi tar gjerne en uforpliktende prat.

Ja takk, kontakt meg