I denne guiden gir vi deg noen råd til hvordan du går frem for å finne et logistikksystem som best mulig tar vare på behovene deres – både i dag og i årene fremover.

LAGER OG DISTRIBUSJON
bizClick logistics.
Er du for liten for de store warehouse management systemene, og synes du de enkle håndterminalløsningene for de minste bedriftene har for begrenset funksjonalitet?
Her har du en lagerdrifts løsning for mellomstore bedrifter.
Du er her:
ET MODERNE LAGERSYSTEM
bizClick logistics.
En løsning for plukk og pakk, varemottak og lagertelling.
WAREHOUSE MANAGEMENT SYSTEM
bizClick logistics er et WMS (Warehouse Management System) som kobles til bedriftens ERP-system for å effektivisere oppgavene på lageret. Med smart integrasjon og en avansert regelmotor sørger vi for effektiv dataflyt mellom ordresystemet og lagermedarbeidernes mobile enhet.
NORSK LØSNING
Løsningen utvikles i Norge, i tett dialog med våre kunder. Med moderne mobilteknologi, over 20 års erfaring med ERP-integrasjon og kort avstand mellom brukerne og utviklingsmiljøet leverer vi en løsning som er godt tilpasset kundenes behov.
SAAS ELLER LOKALT INSTALLERT?
Løsningen leveres både som installert programvare «on premise» og som skytjeneste «SaaS». I begge modeller arbeider lageroperatørene på nettbrett som kommuniserer trådløst med ERP via integrasjonsmotoren.
FOR LAGERSJEFEN
For dem som ønsker at lagersjefen skal kontrollere eller planlegge deler av arbeidet manuelt har bizClick logistics en administrasjonsløsning som kan benyttes.
INTEGRERT MED VISMA
I en helt ny skytjeneste har vi koblet bizClick logistics sammen med Visma.net. Med det får du både ERP-systemet, lagersystemet og integrasjonstjenestene i skyen. Du kan også integrere med bl.a. Visma Business.
FULL KONTROLL PÅ EGENTRANSPORT
For bedrifter med egne eller fast innleide distribusjonsbiler sørger bizClick logistics for at man har full oversikt i ett system – helt fra varen plukkes på lageret, til den er utlevert hos kunde. Man kan eksempelvis planlegge plukk på bakgrunn av en kjørerute man skal fylle opp. Deretter bruker sjåføren en bizClick-APP for å laste bilen og automatisk generere lastemelding til kunde.
TRANSPORT MANAGEMENT SYSTEM
Når varen utleveres kan mottaker signere på nettbrettet, sjåføren kan ta bilde og registrere eventuelle avvik, samt at løsningen registrerer koordinatene for leveransen. Alle data returneres til bizClick og om ønskelig videre til ERP og/eller til «Min side» på web. bizClick logistics er altså ikke bare et WMS/lagersystem (Warehouse Management System), men også et TMS/transportsystem (Transport Management System).