Konsulent og arkitektselskapet Opus

Konsulent og arkitektselskapet Opus

Kjøper all IT som en tjeneste.

Konsulent og arkitektselskapet Opus kvittet seg med serverrommet og sparer penger på å ha alt i skyen.

"- Vi skal være best på vår kjernevirksomhet. Ikke drift av teknologi og programvare."

Konsulent og arkitektselskapet Opus

Kjøper all IT som en tjeneste.

Konsulent og arkitektselskapet Opus kvittet seg med serverrommet og sparer penger på å ha alt i skyen.

"- Vi skal være best på vår kjernevirksomhet. Ikke drift av teknologi og programvare."

Referanse

Opus

Opus sine 17 ansatte i Bergen anses som et av Vestlandets fremste miljø på arealplanlegging og eiendomsutvikling. De ansatte er både arkitekter og rådgivende ingeniører og selskapets brede kompetanse har vært viktig i toneangivende næringsprosjekt.

Noen av kundene er Media City Bergen, Flesland Næringspark, Laksevåg verftsområde, Bergen ByArena, Brann Stadion, og en rekke andre eiendoms- og næringsutviklingsprosjekt i- og rundt Hordaland.

Christina Getz, administrasjons- og markedsansvarlig, Opus

"- Vi anbefaler gjerne IT-drift fra Amesto til andre. Vi har flinke og faste kontaktpersoner som har levert tjenester som vi har vært godt fornøyd med"

Fornøyd med faste kontaktpersoner

Kunnskapsbedriften har derfor satt ut ansvaret for nettverk, systemer, serverdrift og sikkerhet til Amesto, som styrer alle IT-tjenester deriblant regnskaps- og lønnssystemene. Selskapenes samarbeidsforhold har vart i over fem år, og tilfredsheten er merkbar.

- Vi anbefaler gjerne IT-drift fra Amesto til andre. Vi har flinke og faste kontaktpersoner som har levert tjenester som vi har vært godt fornøyd med, sier Getz.

Før hadde selskapet egne servere, og eget IT-miljø.

- Nå er det mye mer praktisk å være i skyen. I tillegg oppleves det trygt og sikkert, påpeker Getz og ramser opp andre fordeler som større fleksibilitet, og mindre behov for areal til maskiner.

Sparer penger ved å være i skyen

Opus fremhever også at de sparer penger ved å være i skyen.

- Dette både på drift og i form av færre investeringer. Hvor mye kan vi ikke nøyaktig fastslå, men det er en del, sier Getz.

Like viktig er bruken av nye arbeidsverktøy som Office 365 som selskapet er i gang med å innføre. Dette er en skybasert abonnementstjeneste som samler alle de beste verktøyene og gjør samhandlingen enklere og mer effektiv. Office 356 inkluderer kjente verktøy som Word, Excel, PowerPoint og Outlook, i tillegg til kraftige skytjenester som lagringsløsningen OneDrive og samhandlingstjenesten Microsoft Teams.

- Vi er foreløpig ferske på Office 365, men ser at det kommer med mange spennende muligheter.

Norsk Hydro

- Amesto Firstpoint flyttet alt for oss. Vi trengte ingen møter og de løste alt over telefon. Det var utrolig effektivt. Jeg vil absolutt anbefale andre å drifte Visma Global i denne nettskyen, avslutter Birkeland.
Les mer

Drivetek

- For et par år siden sto vi ved et veiskille. Serverne måtte skiftes ut, og vi tok derfor vurderingen om det var hensiktsmessig å investere i nye maskiner, eller kjøpe driften som en tjeneste, sier Olerud.
Les mer

Seatrans

- For noen år siden satte vi ut drift og support av IT-tjenestene på skipene, og på våre kontor i Bergen og Polen. Vi var faktisk en av de første som tok i bruk sky-infrastrukturen til Amesto Firstpoint, og har alltid vært godt fornøyd med samarbeidet.
Les mer

Lurer du på noe? #ASKMORE

Vi tar gjerne en uforpliktende prat.

Ja takk, kontakt meg