Amesto Solutions Holding kjøper 50,01 % i CRM Partner AS.

Ruster seg opp til CRM-kamp i Norden

Amesto Solutions Holding kjøper 50,01 % i CRM Partner AS.

- CRM-markedet blir et av de viktigste vekstområdene fremover. Kjøpet av CRM Partner sikrer at vi er godt skodd for å kaste oss inn i kampen om Norden, sier konsernsjef i Amesto Solutions, Jan Erik Kaasa.

Amesto Solutions har signert en avtale med CRM Partner AS om å overta aksjemajoriteten i selskapet. Kristiansand-baserte CRM Partner AS er ledende innen SuperOffice i Norge. Amesto Solutions har ambisiøsemål for CRM-satsningen i Norden. Oppkjøpet er derfor strategisk viktig for selskapet.

Les artikkel om oppkjøpet i Logistikk & Ledelse

Amesto Solutions Holding kjøper 50,01 % i CRM Partner AS. De øvrige aksjene er eiet av aktive aksjonærer i selskapet,og alle viderefører sitt eierskap. Den formelle overtakelsen skjer 30. april 2012.

CRM Partner har i snart et år vært en av Amesto Solutions’ samarbeidspartnere innen CRM. Selskapet har jobbet med salg og implementering av SuperOffice siden 1997 og er en ledende SuperOffice-aktør i Norge. I tillegg har de utviklet sitt eget DocArc dokument-håndteringssystem for kategorisering av dokumenter i en sømløs integrasjon med SuperOffice.

-  CRM-markedet blir et av de viktigste vekstområdene fremover. Kjøpet av CRM Partner sikrer at vi er godt skodd for å kaste oss inn i kampen om Norden, sier konsernsjef i Amesto Solutions, Jan Erik Kaasa. Vi er allerede godt representert gjennom våre eksisterende kontorer og samarbeidsavtaler i Norden, og vi skal jobbe aktivt for å kapre en betydelig del av CRM-kaken.

Kun 12 % av Amesto Solutions ERP-kunder har et CRM-system i dag. Undersøkelser har vist at bedriftene ofte prioriterer ”må ha” systemer fremfor ”burde ha, som f. eks. CRM. Av de som har investert i CRM-systemer er det en betydelig andel som ikke utnytter systemets muligheter.

- Konsekvensen ved å ikke ha et skikkelig CRM-system er at selskapene ikke utnytter sitt salgs og markedspotensial. Det koster dem dyrt. De går også glipp av muligheten til å samordne prosesser på tvers av land, tjenesteområder og produkter, med felles rapportering, metodikk og system, sier konsernsjef i Amesto Solutions, Jan Erik Kaasa.

Amesto Solutions vil organisere CRM-satsningen i et eget virksomhetsområde inn under Amesto Solutions-paraplyen. Hensikten er å sikre at kunden får optimal arbeidsflyt gjennom verdikjeden ved å rendyrke selskapets CRM-spesialister.

Lurer du på noe? #ASKMORE

Vi tar gjerne en uforpliktende prat.

Ja takk, kontakt meg