CRM skal bli like stort som ERP.

– Ambisjonen er at CRM skal bli like stort som ERP er i Norden, sier administrerende direktør Jan Erik Kaasa Amesto Solutions AS. Ledelsen mener det vil ta tre år før selskapet når denne målsetningen.

Ambisjonen er at CRM skal bli like stort som ERP er i Norden, sier administrerende direktør Jan Erik Kaasa Amesto Solutions AS. Ledelsen mener det vil ta tre år før selskapet når denne målsetningen.

– Skal vi befeste vår CRM-posisjon i dette markedet krever det flere oppkjøp, understreker de.

Som tidligere meldt ved flere anledninger har Amesto Solutions lovet sine konkurrenter CRM-kamp i Norden og ser ikke bort fra at det kommer flere oppkjøp fremover. Anerkjente næringslivs- og markedsanalytikere verden over understreker viktigheten av CRM, og dette markedet er spådd en lysende fremtid i Norden.

Både Kaasa og Abrahamsen mener det er avgjørende å skape oppmerksomhet innad i selskapet rundt CRM-satsingen.

– Dette er et fagområde som tidligere lå under ERP og som har blitt stemoderlig behandlet. Våre ERP-konsulenter var spesialister på vareflyt og logistikk i tillegg til å beherske CRM. Våre erfaringer viser at dette var feil prioritering.

Oppkjøpet av CRM Partner var et viktig ledd i vår satsing på dette området. Det ble etablert et eget fagmiljø med dedikerte ressurser som skulle angripe markedet langt mer offensivt enn tidligere, sier Kaasa. Han forteller at de tidligere solgte CRM med mindre kunnskap om systemet og klarte ikke å utnytte det fullt ut.

– Det ble mer et oppslagsverk og salgsstyringsverktøy. Nå er CRM et eget fagfelt, noe det også fortjener å være. 

Lurer du på noe? #ASKMORE

Vi tar gjerne en uforpliktende prat.

Ja takk, kontakt meg