Visma kjøper Onestop Reporting

fra 7. januar 2020

Onestop Reporing blir en del av Visma Software.

I ett nyhetsbrev sendt ut til alle kunder forteller Onestop Reporting følgende: Fra og med den 7. januar 2020 blir OneStop Reporting en del av Visma sin satsning på rapportering, budsjettering og analyse. Visma ønsker å beholde varemerket og produktnavnet OneStop Reporting. . 

OneStop Reporting har siden 2007 utviklet programvare for Business Intelligence. Vår misjon er å levere den beste løsningen for rapportering, budsjettering og analyse til små- og mellomstore bedrifter i Norden. Vi skal bidra med å automatisere, effektivisere og forenkle komplekse rapporteringsrutiner for våre kunder.

Grunnen for oppkjøpet

Ca. 85% av kundene har et ERP system fra Visma, og med dette oppkjøpet og samarbeidet vil OneStop Reporting kunne bli tettere og bedre integrert med Visma sine systemer. Dette vil på sikt forbedre brukeropplevelsen for felles Visma-kunder betraktelig. De vil også få tilgang til verdifulle ressurser på alle forretningsområder, slik at vi totalt sett kan tilby en mer optimal løsning til alle våre kunder, forteller Jarle Roti, CRO i Onestop Reporting. 

De har også mange kunder som bruker ERP systemer fra andre leverandører enn Visma, og som OneStop Reporting er integrert med. Det er ikke planlagt noen endringer i dette tilbudet.

Uavhengig av hva slags ERP-system du som kunde bruker, og har integrert med OneStop Reporting, så vil dette oppkjøpet styrke produktutviklingen av OneStop Reporting. Vår skybaserte løsning er blitt fagmiljøenes foretrukne system, og selskapets visjon om å være en pådriver i digitaliseringen av rapportering, budsjettering og analyse passer godt med Vismas strategi. Både OneStop Reporting og Visma er opptatt av å følge med på trendene for moderne BI-systemer. I årene fremover vil det være viktig å tilby verktøy for prediksjon, ved hjelp av kunstig intelligens og maskinlæring.

Hva betyr dette for våre kunder?

Som en del av Visma ønsker de å fortsette å ha kunden i fokus. Det er ikke planlagt noen endringer i drift og tilbud i forhold til det du som kunde er vant til. Vi vil være opptatt av å gjøre denne overgangen så smidig som mulig, og vil opprettholde den gode kundesupporten som alltid har kjennetegnet OneStop Reporting.

For ytterligere opplysninger henviser vi til pressemeldingen her.