En holistisk tilnærming gir større besparelser
Med forretningskritiske systemer trygt i skyen kan SASTECH fokusere på sin kjernevirksomhet. Medarbeiderne vil oppleve forretningssystemer som snakker sammen, og sikrer en mer sømløs arbeidsdag, som både er kostnadsbesparende og mer brukervennlig.
– Det var ikke vanskelig å velge Amesto til denne prosessen. De har vært med meg hele tiden, og er et godt oppbygd selskap med dyktige konsulenter. Jeg føler meg veldig trygg på Amesto som kunde, og de kjenner godt hva som fungerer for oss, forklarer Thoresen. – Og om jeg trenger å kvele noen så har Amesto et kontor her i Larvik, sier Thoresen med et glimt i øyet.
Thoresen fremholder at det er mye enklere å jobbe med et skyprodukt der du slipper all tilpasningen de trengte tidligere. At SASTECH sørger for drastisk forbedring i energiforbruket hos sine kunder er et resultat av deres holistiske tankegang der de ser på hele bildet. Når de nå har migrert forretningsløsningene til skyen har de tatt et mer holistisk grep også på egne systemer, som vil gi en betydelig effektivisering og besparelse.
– Det er litt tidlig å se effekten av dette ennå, men erfaringene så langt har vært veldig gode, med alt fra rådgiving, migrering og oppfølgingen fra Amesto. Vi gleder oss til å komme ordentlig i gang og se effektene av at våre egne systemer også er de nyeste og beste.
Thoresen vil også fremheve tjenestene det ofte ikke er like mye fokus på når man velger et nytt og større system.
– Tenker du på de umiddelbare effektene og besparelsene med Auto-tjenestene til Visma får du lett gåsehud. I ERP-landskapet er det fortsatt mange som sliter med enkle ting, som å sende filer frem og tilbake til banken. Med Visma Autopay var dette historie for mange år siden. For ikke å snakke om den nydelige opplevelsen det er med Visma Autoinvoice der du slipper styr med scanning. En særdeles god OCR-tolk i løsningen er gull verdt. Mange har jo også slitt med en god og enkel MVA-rapportering, men som nå er en drøm med Visma Autoreport, avslutter Thoresen.