Enkel guide til hvordan du velger riktig CRM-system for din bedrift.

CRM FRA AMESTO
Vinn nye kunder.
Våre kunder skal lykkes med nysalget i sitt marked.
Du er her:
SuperOffice CRM kan bidra til
Nysalg.
Vet du egentlig hva som driver et nysalg i din virksomhet?
Å skaffe nye kunder er en vitenskap. Det krever tid, utholdenhet og ikke minst en veldefinert strategi og handlingsplan. Det krever fokus og motivasjon, og det er en fordel å ha muligheten til å se hvordan det går med nysalget underveis i prosessen. Da mener vi ikke bare «salgene», men også de ulike aktivitetene som driver salg.
Under har vi definert noen nyttige punkter knyttet til å øke nysalget:
- Start med å definere din målgruppe. Hvor har dere oppnådd suksess tidligere?
- Innen hvilket segment og hvilken størrelse finnes dine mest lønnsomme kunder?
- Sett deg et konkret mål. Det kan for eksempel være at du skal øke salget til nye kunder med 10 % i år.
- Beslutt hvilke strategier du tror tar deg mot målet.
- Identifiser de primære driverne, aktivitetene, som du må gjøre mer av
- Mål og følg opp disse driverne.
- Finn metoder for å motivere selgerne.
- Gjør det enkelt for kundene å kjøpe av deg.
Når du har definert dette kan det være lurt å presentere dine strategier og handlingsplaner for en CRM-leverandør, og be de vise deg hvordan de kan hjelpe deg med å realisere dine strategier gjennom sin løsning. Her lønner det seg å ikke ha detaljerte kravspesifikasjoner til hvilke løsninger og funksjoner du ønsker. Det er nemlig på det området CRM-leverandøren har sin ekspertise.
Er du unik når det kommer til din strategi og handlingsplan? Sannsynligvis ikke. Ha fokus på mest mulig standardiserte løsninger, snarere enn å bygge skreddersøm for unntakene. Dette vil ta deg nærmere målet med en lavere innsats.
Vårt konsept for å øke nysalget handler i korte trekk om å:
- Hjelpe deg å kartlegge målgruppen din.
- Hjelpe deg å bygge en god salg- og markedsprosses.
- Bruke innsikt til å sikre rett oppfølging.
- Finne gode løsninger som motiverer for økt salg.
Løsningen
Nysalg er ikke bare å øke antall nye kunder eller lukke nye avtaler. Viktig del av nysalg er sikre at du jobber med kunder du ønsker å vinne og at de avtaler som blir inngått er riktig for din virksomhet.
For å lykkes med dette trengs det gode verktøy.
Nysalg er komplisert. Hvordan skal du for eksempel få målgruppen til å besøke nettsidene dine, eller delta på webinarene du arrangerer? Noen ganger finnes det ingen snarveier, men andre ganger kan systemstøtte hjelpe deg med å effektivisere og realisere det du ønsker.
Systemstøtte som bidrar til økt nysalg:
- Kunde- og salgsstøttesystem; «CRM».
- Integrasjon til en av Europas største leverandører av foretaksinformasjon.
- Markedsføringsverktøy for digital kommunikasjon med din målgruppe, og integrasjon mot dine nettsider for å kunne se og følge opp besøkende, håndtere administrasjon og gjester på seminar
- Verktøy for digital signering.
- Tilpassede BI-rapporter